ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 Αγαπητές μαθήτριες/ αγαπητοί μαθητές

Η μαθητική ιδιότητα συνοδεύει το μαθητή τόσο στο εσωτερικό της αίθουσας διδασκαλίας, όσο και έξω από αυτή (στον προαύλιο χώρο, στις εκδρομές, στις επισκέψεις κ.ά.), αλλά και γενικά σε όλους τους χώρους. Εκτός από τον εαυτό του ο μαθητής, εκπροσωπεί το σχολείο, και γενικότερα το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

Αφού λοιπόν λάβετε γνώση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Σχολείου, είμαστε σίγουροι πως με τη στάση σας και τη συμπεριφορά σας θα βοηθήσετε στην καλή λειτουργία της σχολικής μας κοινότητας.

1) ΦΟΙΤΗΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ      

$1·        Η προσεκτική παρακολούθηση των μαθημάτων  και η σωστή προετοιμασία τους είναι βασικές υποχρεώσεις του μαθητή.

$1·        Ο μαθητής δεν απουσιάζει από το σχολείο παρά μόνο για σοβαρούς λόγους. Σε περίπτωση απουσίας του, υποχρεούται ο κηδεμόνας του να ενημερώνει έγκαιρα το σχολείο (με τηλεφώνημα το πρωί). Με το νέο θεσμικό πλαίσιο ο μαθητής δικαιούται να συμπληρώσει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους μέχρι 114 ωριαίες απουσίες συνολικά, ανεξάρτητα από το λόγο της πραγματοποίησης τους. Δεν υπάρχει πλέον διάκριση ανάμεσα σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες. Για το λόγο αυτό οι κηδεμόνες δε χρειάζεται να προσκομίζουν στο σχολείο δικαιολογητικά για την περίπτωση απουσιών μιας δυο ημερών που οφείλονται σε αδιαθεσία η άλλους λόγους. Μόνο σε περίπτωση πολυήμερης απουσίας λόγω covid, εποχικής γρίπης ή νοσηλείας ο κηδεμόνας θα προσκομίσει στο σχολείο τα αντίστοιχα παραστατικά που βεβαιώνουν το πρόβλημα, ώστε ο σύλλογος να το λάβει υπόψη στην τελική του συνεδρίαση για το χαρακτηρισμό της φοίτησης όπως ο νόμος προβλέπει.

$1·        Το σχολείο έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να ενημερώνει τους γονείς των μαθητών  για τυχόν απουσίες, κατά τακτά διαστήματα. Ιδιαίτερα μετά τη συμπλήρωση 30 απουσιών οι κηδεμόνες θα ενημερώνονται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τουλάχιστον μια φορά το μήνα ανεξάρτητα από το αν ο μαθητής έκανε επιπλέον απουσίες ή όχι. Για το λόγο αυτό υποχρεούνται οι κηδεμόνες των μαθητών να καταθέσουν στο σχολείο μία τουλάχιστον ενεργή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ένα τουλάχιστον αριθμό κινητού τηλεφώνου προκειμένου να διευκολύνεται η επικοινωνία.

$1·         Οι κηδεμόνες των μαθητών μπορούν να προσέρχονται όλες τις εργάσιμες μέρες και ώρες στο σχολείο κατά προτίμηση κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού προκειμένου να ενημερώνονται για τις επιδόσεις τους  και τη συμπεριφορά των παιδιών τους.

$1·        Το σχολείο έχει την υποχρέωση να αντιμετωπίζει τον κάθε μαθητή σαν μία ξεχωριστή προσωπικότητα, να σέβεται τις ανάγκες του, να του προσφέρει την καλύτερη δυνατή αγωγή και μόρφωση, να διαλέγεται με τις απόψεις του και να μη μειώνει με πράξεις ή λόγους την προσωπικότητα του.

$1·        Ο μαθητής οφείλει να αντιμετωπίζει όλα τα μαθήματα κι όλες τις σχολικές δραστηριότητες με τον ίδιο σεβασμό και εκτίμηση.  

2. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ  ΜΑΘΗΤΩΝ

α) ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

$1·        Οι μαθητές οφείλουν  να προσέρχονται  στην τάξη και να κάθονται στη θέση τους αμέσως μετά το κουδούνι. Επειδή η μη έγκαιρη προσέλευση διακόπτει  το μάθημα και ενοχλεί  τους συμμαθητές του και τον διδάσκοντα ο διδάσκων μπορεί να μη δειχτεί στην αίθουσα το μαθητή ή να του βάλει  απουσία .

$1·        Για λόγους  σεβασμού με τον οποίο οφείλει  να αντιμετωπίζει  ο μαθητής κάθε ομιλητή (καθηγητή ή συμμαθητή) δεν επιτρέπεται η απότομη και χωρίς άδεια διακοπή του. Αντίθετα περιμένει  να ολοκληρώσει και σηκώνει  χέρι για να πάρει  το λόγο από το διδάσκοντα.

$1·        Οι μαθητές δεν επιτρέπεται κατά τη διάρκεια του μαθήματος να διακόπτουν τη διδακτική διαδικασία με ψιθύρους, αστεϊσμούς και κάθε είδους ενόχληση που παρακωλύει την ομαλή διεξαγωγή του. Σε αντίθετη περίπτωση ο διδάσκων έχει τη δυνατότητα να τους αποβάλλει από το μάθημα και να τους στείλει στο διευθυντή.

$1·        Δεν φέρνει ποτέ φαγητό ή ρόφημα στην τάξη, γιατί αποτελούν (τα ίδια ή τα υπολείμματα τους) όταν παραμείνουν εκτεθειμένα, εστία μικροβίων. Φροντίζει να ολοκληρώνει το φαγητό του στην ώρα του διαλείμματος.

$1·         Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ο μαθητής βγαίνει στην αυλή. Δεν επιτρέπεται η παραμονή του στις αίθουσες. Στις αίθουσες παραμένουν μόνο οι επιμελητές που φροντίζουν να ανοίγουν τα παράθυρα για τον καλό αερισμό τους

$1·        Οι μαθητές οφείλουν  να διατηρούν  τόσο τις σχολικές αίθουσες όσο και τους υπόλοιπους χώρους (εργαστήρια βιβλιοθήκη, αυλή, τουαλέτες) καθαρούς  και τακτοποιημένους.

$1·        Ο μαθητής προστατεύει και σέβεται  το σχολικό εξοπλισμό (θρανία, πίνακες, καρέκλες, , ηλεκτρονικό εξοπλισμό, τοίχους, δάπεδα), της αίθουσας, των εργαστηρίων και όλου γενικά του σχολείου.

$1·         Σε περίπτωση οποιασδήποτε καταστροφής σχολικής περιουσίας ο υπεύθυνος  είναι υποχρεωμένος να υποστεί  τις συνέπειες των πράξεων του πειθαρχικά, αλλά και με προσωπική ή οικογενειακή του δαπάνη να αποκαταστήσει  τη ζημιά.

$1·        Στη βιβλιοθήκη και τα εργαστήρια του σχολείου, σέβεται  τον ιδιαίτερο κανονισμό που ισχύει για τους ευαίσθητους αυτούς χώρους.

$1·        Η χρήση κινητού τηλεφώνου απαγορεύεται αυστηρά στο χώρο του σχολείου. Αν κάποιος κηδεμόνας θεωρεί αναγκαίο να έχει το παιδί του κινητό τηλέφωνο αυτό κατά τη διάρκεια της παραμονής του μαθητή στο χώρο του σχολείου,  πρέπει να είναι στην τσάντα του απενεργοποιημένο.  Σε περίπτωση που μαθητής χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο (δικό του ή άλλου) οπουδήποτε στους χώρους του σχολείου με οποιοδήποτε τρόπο,  εκτός από την πειθαρχική αντιμετώπιση του μαθητή το τηλέφωνο θα κρατείται από το διευθυντή και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή. Ιδιαίτερα απαγορεύεται η φωτογράφηση, ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση με οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο εντός του σχολείου. Η ανάρτηση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφιών ή βίντεο από το χώρο του σχολείου στα οποία φαίνονται οι μαθητές ή οι διδάσκοντες χωρίς την έγκρισή τους εκτός από πειθαρχικό παράπτωμα είναι και ποινικό αδίκημα.

β) ΠΡΟΑΥΛΙΟΙ ΧΩΡΟΙ:

$1·        Κατά τη διάρκεια της πρωινής συνάντησης με το πρώτο κουδούνι της ημέρας ο μαθητής σπεύδει  άμεσα και παρατάσσεται  με το τμήμα του στην ορισμένη θέση.

$1·        Μεγάλο στοίχημα για όλους, είναι η διατήρηση των προαυλίων χώρων στην άριστη κατάσταση που παραλαμβάνονται κάθε πρωί. Είναι σημαντικό, η καθαρίστρια του σχολείου να ασχολείται με την απολύμανση και την καθαριότητα των χώρων και να μην αναλώνει το χρόνο τους στο μάζεμα χαρτιών, μπουκαλιών, φαγητών που χαλούν την εικόνα, που υποτιμούν τον πολιτισμό μας. Αυτά μπορούν να πεταχτούν από τον καθένα  σε έναν από τους κάδους απορριμμάτων.

$1·        Η συμμετοχή των μαθητών σε αθλοπαιδιές με μπάλες κατά τα διαλείμματα, γίνεται μόνο υπό την επίβλεψη του αρμόδιου καθηγητή. Προσέχουμε πάντα να μη χτυπήσουμε συμμαθητή μα και να μην προκαλέσουμε ζημιές.

$1·        Κατά τα διαλείμματα οι μαθητές συμμορφώνονται  απόλυτα με τις υποδείξεις του εφημερεύοντα καθηγητή και δεν περιφέρονται  σε χώρους που δεν επιτρέπεται.

$1·        Οι μαθητές δεν συμπεριφέρονται  ανάρμοστα και αντικοινωνικά (βωμολοχίες, καυγάδες, κακοπροαίρετα πειράγματα κλπ), σεβόμενοι την αρχή:

Ό,τι δε θέλουμε να μας κάνουν, δεν πρέπει πρώτοι εμείς να το κάνουμε στους άλλους".

$1·        Δεν εξέρχονται  από το σχολικό χώρο για κανέναν λόγο χωρίς άδεια από το  διευθυντή.

$1·        Σε περίπτωση που κάποιος δεν σέβεται πρώτα τον εαυτό του και έπειτα τους άλλους  και ενοχλεί με οποιοδήποτε τρόπο, οι μαθητές απευθύνονται στον εκάστοτε εφημερεύοντα καθηγητή για τη συμμόρφωση του. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται η αυτοδικία.

$1·        Φροντίζουν να κάνουν σωστή χρήση των τουαλετών, αφήνουν πάντα το χώρο καθαρό, ρίχνουν τα χαρτιά καθαριότητας στους κάδους, τραβούν το καζανάκι και πλένουν τα χέρια τους.

3) ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑ

$1·        Ο σχολικός χώρος δεν επιτρέπει τις ακρότητες στην μαθητική εμφάνισή και στην ενδυμασία (π.χ. εξεζητημένο κούρεμα ή χτένισμα, βαμμένα μαλλιά ή νύχια, κτλ.)..

$1·        Οι μαθητές καλό είναι να αποφεύγουν να  φέρουν  στο σχολείο κοσμήματα, ακριβά ρολόγια, μεγάλα χρηματικά ποσά , κινητά τηλέφωνα και γενικά ηλεκτρονικές συσκευές, Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων των οποίων η χρήση δεν επιτρέπεται στο σχολικό χώρο, το σχολείο  δεν φέρει καμία ευθύνη αντικατάστασης ή αναζήτησης τους. (Αν υπάρχει σοβαρός λόγος προσκόμισης ή φύλαξης χρηματικού ποσού ή αντικειμένου, πρέπει και μπορούν να απευθύνονται στο διευθυντή για τη φύλαξη τους.)

$1·        Προσέρχονται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής πάντοτε με την κατάλληλη ένδυση. 

4) ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:    

$1·        Ο κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται με ευπρέπεια προς τα άλλα παιδιά, τους καθηγητές και το προσωπικό του σχολείου. Ακόμη και το απλό πείραγμα από τη στιγμή που ξεπερνάει τα όρια ανοχής του άλλου μετατρέπεται σε σχολικό εκφοβισμό (bullying). Φαινόμενα παρενόχλησης ή εκφοβισμού με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο απαγορεύονται αυστηρά και τα θύματα οφείλουν να αναφέρουν άμεσα τυχόν περιστατικά στη διεύθυνση του σχολείου, προκειμένου να γίνει διερεύνηση του περιστατικού και παιδαγωγική ή πειθαρχική (ανάλογα με τη σοβαρότητα) αντιμετώπισή του.

$1·        Εάν κάποιος από τη σχολική κοινότητα παρενοχλεί την προσωπικότητα κάποιου μαθητή με αστεϊσμούς, περιπαιχτικά σχόλια κ.ά. ο μαθητής που παρενοχληθηκε έχει την υποχρέωση, προστατεύοντας την αξιοπρέπεια του, να  το θέσει υπόψη του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματός του, η στο διευθυντή. Σε καμία περίπτωση δεν απαντά με τον ίδιο τρόπο γιατί θα τιμωρηθεί και αυτός.

$1·        Εάν κάποιος παρενοχλεί με οποιοδήποτε τρόπο τη μαθησιακή διαδικασία μέσα στην τάξη, ο καθηγητής μπορεί να τον αποβάλει από την αίθουσα και να τον χρεώσει με απουσία, ενημερώνοντας τη διεύθυνση και το βιβλίο ποινών.

5) ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ- ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ 

Οι μαθητές

$1·         Μπαίνουν  στο γραφείο των καθηγητών ή του διευθυντή, μόνο αφού χτυπήσουν την πόρτα και λάβουν άδεια εισόδου.

$1·        Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους  υπάρχει το τηλέφωνο του γραφείου των καθηγητών (τονίζεται για μία ακόμη φορά ότι δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων) ακόμη και για την εξυπηρέτηση τηλεφωνικής επαφής γονέα - μαθητή.

$1·        Σε περίπτωση που απουσιάζει κάποιος καθηγητής μόνο ο απουσιολόγος ή ο επιμελητής προσέρχεται στο γραφείο για να ρωτήσει αν και πως θα γίνει η αναπλήρωση της ώρας. 

6) ΠΟΙΝΕΣ

Σκοπός των παραπάνω κανόνων είναι να αποτελέσουν ένα "είδος συμβολαίου" ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, ώστε να προλαμβάνονται  τα παραπτώματα και να μη φτάνει η διεύθυνση του σχολείου ή ο σύλλογος διδασκόντων  στο δυσάρεστο σημείο της επιβολής ποινών.

Αν παρά ταύτα κάποιος παραβεί τους κανόνες λειτουργίας του σχολείου θα τιμωρηθεί με σκοπό να κατανοήσει το λάθος του και να μην το επαναλάβει και θα ενημερωθεί ο κηδεμόνας του.  Σε περίπτωση υποτροπής από τον ίδιο μαθητή θα υπάρχει κλιμάκωση των ποινών όπως ορίζει ο νόμος.

Ο σύλλογος διδασκόντων διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείσει μαθητές που κατ’ επανάληψη έχουν δείξει παραβατική συμπεριφορά, από ομαδικές δραστηριότητες του σχολείου, όπως περιπάτους εκδρομές αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες κλπ. Σε κάθε περίπτωση σκοπός είναι η διαφύλαξη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου και η αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων. Ιδιαίτερη ευαισθησία υπάρχει σε περιπτώσεις εμφάνισης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Σκοπός του σχολείου είναι να διαφυλάξει με κάθε πρόσφορο μέσο το δικαίωμα του κάθε μαθητή να έρχεται στο σχολείο χωρίς να φοβάται για οποιοδήποτε λόγο. Περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού εφόσον διαπιστωθούν θα αντιμετωπίζονται παιδαγωγικά μεν αλλά με αυστηρότητα για τους υπαιτίους.

 Αγαπητοί μαθητές και γονείς

Ο κανονισμός λειτουργίας του Σχολείου αποσκοπεί στο να θέσει τις βάσεις μιας υγιούς και εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ μας, με γνώμονα την ομαλή λειτουργία του σχολείου και  την παιδαγωγική ανάγκη  να  μάθουν οι μαθητές  να λειτουργούν  αρμονικά  ως υπεύθυνοι πολίτες μιας δημοκρατικής κοινότητας, της σχολικής,  Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η τήρηση και εφαρμογή της λειτουργίας του κανονισμού, θα μας βοηθήσει να ολοκληρώσουμε το μεγάλο μας έργο, ώστε να γίνετε οι αυριανοί υπεύθυνοι πολίτες.

Από τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου